W dniach 6-10 czerwca b.r. uczestnicy i pracownicy WTZ w Łapinie przebywali na wycieczce w Krakowie. Plan zwiedzania mieliśmy bardzo napięty. Po przyjeździe do Krakowa udaliśmy się na wcześniej zamówiony obiad do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Niesłyszących. Po zameldowaniu w Schronisku Młodzieżowym, pojechaliśmy do podziemi Krakowa. Muzeum w podziemiach Krakowa jest jednym z najbardziej nowoczesnych muzeów w Polsce. Na miejscu czekał na nas przewodnik, który oprowadził nas po podziemiach. Jest tu mnóstwo urządzeń multimedialnych, które każdego zwiedzającego przenoszą do czasów średniowiecza. Ciekawe były średniowieczne przybory do higieny osobistej oraz gabloty z ruchomymi hologramami budowli Krakowa. Następnego dnia pojechaliśmy do Kopalni Wieliczka, gdzie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i z przewodnikami zwiedzaliśmy kopalnie. Po zwiedzeniu kopalni przyszedł czas na kawę i lody, na które wróciliśmy do Krakowa. Potem zwiedzanie Starego Miasta Kraków (Rynek Główny, Sukiennice, Kościół Mariacki) oraz pozostałości murów obronnych. Po spacerze po Krakowie pojechaliśmy na Mszę Św. do Sanktuarium w Łagiewnikach. Na miejscu w  relikwiarzu w kształcie róży zobaczyliśmy relikwie Świętej Faustyny. W piątek odwiedziliśmy Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Tu w ciszy słuchaliśmy panią przewodnik, która opowiadała nam o tym miejscu pamięci. Pod ścianą straceń uczciliśmy minutą ciszy ofiary obozu. Po powrocie do schroniska dopingowaliśmy naszym piłkarzom. Kolejny dzień spędziliśmy na Wawelu, gdzie zobaczyliśmy: Prywatne Apartamenty Królewskie, Komnaty królewskie, Skarbiec i Zbrojownie oraz Sztukę Wschodu.  Następnie wybraliśmy się na rejs po Wiśle. Po rejsie wspięliśmy się na kopiec Kościuszki, z którego podziwialiśmy panoramę Krakowa. A w niedzielę odwiedziliśmy Muzeum Lotnictwa Polskiego, w którym znajdują się eksponaty  związane z historią rozwoju lotnictwa. Teraz pozostają nam tylko wspomnienia i zdjęcia. Wszystkich zachęcamy by odwiedzili Kraków.

Korzystając z okazji pragniemy serdecznie podziękować Panu Michałowi Niezabitowskiemu, Dyrektorowi Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, Panu dr Piotrowi M.A. Cywińskiemu, Dyrektorowi Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, Panu Krzysztofowi Radwan, Dyrektorowi Muzeum Lotnictwa Polskiego, za umożliwienie nam bezpłatnego zwiedzania w/w muzeów.