W październiku dzieciaki realizowały swoje projekty: przygotowywały zajęcia dla swoich rówieśników, aby dzielić się z nimi swoimi zainteresowaniami i pasjami.

Zaczęliśmy od kapsuły czasu – napisaliśmy listy do samych siebie za kilkanaście lat, włożyliśmy do ozdobionej przez nas skrzyneczki i zakopaliśmy. Ciekawe ile z tego, co umieściliśmy w naszych listach, ile z naszych planów się sprawdzi…

Do szkół, których uczniami są nasze dzieciaki, zostało dostarczonych ponad 200 kartek. Tworzyliśmy je przez kilka dni po to, aby każdy pracownik szkoły otrzymał od nas podziękowanie. Dzieci mocno się zaangażowały, chcąc mieć pewność, że każdy z ich nauczycieli otrzyma zrobioną przez nich kartkę.
 
Przez kilka zajęć rozmawialiśmy o zwiastunach jesieni, jej darach, rodzajach grzybów z podziałem na te jadalne i trujące, o zwierzętach zamieszkujących las.
Plastycznie podziałaliśmy kolorując grzyby, tworząc jesienną gazetkę, robiąc jesienne drzewo z puzzli oraz wykonując makietę przedstawiającą warstwy lasu.
Zadaniowo podeszliśmy do tematu podczas gry w podziale na grupy, z poszukiwaniem ukrytych kopert z zagadkami i ćwiczeniami do wykonania.
Językowo również pracowaliśmy – przypomnieliśmy sobie angielskie nazwy wiewiórki, sarny, dzika, zająca, jeża czy lisa.
 
Rozmawialiśmy też i szukaliśmy sposobów na oszczędzanie. Jedna z naszych uczestniczek wpadła na świetny pomysł, jak umilić nam oszczędzanie i tak oto powstały fantastyczne skarbonki, stworzone przez nas samych! Wrzucanie „zaskórniaków” do takich skarbonek to czysta przyjemność.
 
Dwie z naszych uczestniczek chciały podzielić się z nami pasją do tworzenia biżuterii z koralików. Zajęcia te, wymagały skupienia i cierpliwości, jednak każdy z nas stanął na wysokości zadania wykazując się wyjątkową skrupulatnością.