Dzięki Stowarzyszeniu Morena, które realizuje projekt „Wsparcie instytucji ekonomii społecznej na podstawie doświadczeń polsko-szkockich” mogliśmy zrealizować nasz mały projekt – „Morską przygodę”. Była to całodniowa wycieczka na Hel, w której udział wzięli podopieczni najstarszej grupy Sparta. Podróż w obie strony odbyła się tramwajem wodnym, co dodatkowo zwiększyło arakcyjność całego przedsięwzięcia.

Spotkaliśmy się bardzo wcześnie rano, aby nie zmarnować ani minuty z tak interesującego dnia. Podróż na Hel zajęła prawie dwie godziny. Pierwszym miejscem jakie odwiedziliśmy w Helu było fokarium. Mogliśmy obserwować foki z bliska i przyglądać się jak przebiega proces karmienia oraz podawania lekarstw zwierzętom, które tego potrzebowały. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Rybołóstwa. Tam oglądaliśmy najróżniejsze przedmioty związane z rybołóstwem, od sieci, narzędzi rybackich, po łodzie, miniatury kutrów i statków rybackich. Zapoznaliśmy się również z historią rybołóstwa polskiego. Weszliśmy też na wieżę widokową znajdującą się w Muzeum.

Po zwiedzaniu Muzeum nadszedł czas na posiłek. Zjedliśmy pyszną pizzę w restauracji. Gdy nabraliśmy energii mogliśmy pójść na spacer do latarni morskiej. Latarania była bardzo wysoka. Wspięliśmy się na jej szczyt pokonując niezliczoną ilość schodów. Jednak zmęczenie po wspinaczce zrekompensował nam widok jaki rozpościerał się z okien latarni morskiej. Po zejściu z latarni zaczął gonić nas już czas, więc zmierzaliśmy ku portowi i wsiedliśmy na statek powrotny do Gdańska.