Dnia 16 lipca 2009 uczestnicy projektu „Oni na rynku pracy” w ramach wyjścia kulturalnego wybrali się do teatru Wybrzeże na spektakl „Ożenek”. Spektakl na podstawie opowiadania Gogola opowiadał o perypetiach związanych z życiem w pojedynkę i małżeńskim. Cała sztuka była utrzymana w konwencji komedii. Po zakończeniu przedstawienia podopieczni projektu wychodzili z teatru w doskonałych nastrojach i wszyscy zgodnie stwierdzili, że świetnie się bawili i długo będą pamiętać ten spektakl …

Zaś 19 lipca bywalcy Klubu byli na wycieczce w Centrum Edukacji i Promocji w Szymbarku. Na miejscu zwiedziliśmy dom do góry nogami, dom Sybiraka, bunkier gryfa pomorskiego. Zobaczyliśmy też „pociąg donikąd”, Muzeum Ciesielnictwa, piec chlebowy, najdłuższą deskę świata, i inne atrakcje związane z regionem kaszubskim. Poznaliśmy też i mięliśmy okazję zaśpiewać bardzo charakterystyczne dla Kaszub- kaszubskie nuty. Cała wycieczka przebiegła w miłej i radosnej atmosferze, mimo nieustannie padającego deszczu. Po zobaczeniu wszystkich atrakcji zjedliśmy wspólny obiad. Pełni wrażeń i zauroczeni Kaszubami wróciliśmy do Gdańska.