Dostępność Dostępność Dostępność
  • A A A
  • A

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Element

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO z dnia 27.04.2016r., informuję że:

 

1.Administrator Danych Osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych jest:

Caritas Archidiecezji Gdańskiej, al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot.

 

  1. Inspektor Danych Osobowych

Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl, tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem: al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot.

 

  1. Cele przetwarzania i podstawy przetwarzania

Pani/Pana dane osobowe w zakresie imię, nazwisko, adres email zbierane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania osób, które zwracają się z prośbą o pomoc do Caritas Archidiecezji Gdańskiej. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda osoby której dane dotyczą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość – art. 6 ust.1 lit. a) RODO.

 

  1. Odbiorcy danych osobowych

Pana/Pani dane osobowe będą lub mogą być przekazywane:

– pracownikom i współpracownikom Caritas Archidiecezji Gdańskiej posiadającym upoważnienie do przetwarzania danych osobowych osób zwracających się z prośbą o pomoc;

– podmiotom świadczącym na rzecz Administratora niezbędne usługi,

– dostawcy usług informatycznych,

– organów uprawnionych do otrzymania Pana/Pani danych na podstawie przepisów prawa.

Administrator nie będzie przekazywał Pana/Pani danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy i organizacji międzynarodowych.

 

  1. Przekazywanie danych do państw trzecich bądź organizacji międzynarodowych

Caritas Archidiecezji Gdańskiej nie będzie przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państw trzecich bądź organizacji międzynarodowych.

 

  1. Okres przechowywania danych osobowych

Okres, przez który Twoje dane osobowe będą przechowywane Pani/Pana dane będą przechowywane do upływu okresów określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego lub do przedawnienia ewentualnych roszczeń względem Administratora.

 

  1. Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.

 

  1. Uprawnienia osoby której dane są przetwarzane

1) prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) do Twoich danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

3) prawo do usunięcia do Twoich danych osobowych;

4) prawo do ograniczenia przetwarzania do Twoich danych osobowych;

5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;

6) prawo do przenoszenia danych Twoich danych osobowych;

7) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych;

8) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Informacja o dobrowolności podania danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanego celu.

Niepodanie danych uniemożliwi wysłanie zapytania/prośby do Caritas Archidiecezji Gdańskiej i tym samym brak odpowiedzi i udzielenia wsparcia.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w tym na przetwarzanie danych osobowych szczególnej kategorii, zamieszczonych w powyższym formularzu kontaktowym przez CARITAS Archidiecezji Gdańskiej z siedzibą w Sopocie (81-805) przy al. Niepodległości 778 – zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie skierowane do CARITAS ARCHIDIECEZJI GDAŃSKIEJ w treści przedmiotowego formularza kontaktowego.

 

Oświadczam, że wszelkie dane osobowe zostały przeze mnie podane dobrowolnie i znam przysługujące mi prawo dostępu do treści moich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody.

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY CENTRUM KRYZYSOWE CARITAS ARCHIDIECEZJI GDAŃSKIEJ Element

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO informuję, że:

  1. Administratorem danych jest:

Caritas Archidiecezji Gdańskiej, al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot

 

  1. Inspektor Danych Osobowych

Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl, tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem: al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot.

 

  1. Cel i zakres zbierania danych

Dane w zakresie: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer kontaktowy, opis sytuacji rodzinnej oraz finansowej, informacje o stanie zdrowia, zbierane są wyłącznie na potrzeby procesu weryfikującego podstawę do udzielenia wsparcia przez Centrum Kryzysowe Caritas Archidiecezji Gdańskiej w postaci paczki żywnościowej, zrobienia zakupów o które Pan/Pani wnioskuje.

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, ale bez ich udzielenia nie będzie mogło zostać udzielone wsparcie.

Numer PESEL wraz z kodem e-recepty jest niezbędny tylko wtedy, gdy wnioskuje Pan/Pani o realizację e- recepty.

 

  1. Podstawa przetwarzania danych
  2. a) Dane zbierane są na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – art. 6 ust. 1 lit e RODO
  3. b) W zakresie w jakim podanie danych jest fakultatywne na podstawie wyrażonej przez Pana/Panią zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  4. c) W celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit f RODO.

 

  1. Okres przechowywania danych
  2. a) w dane przechowywane będą na czas weryfikacji i udzielenia wsparcia.
  3. b) w zakresie określonym w pkt 4 lit. b) następuje niezwłocznie po realizacji/odmowie realizacji albo do czasu wycofania zgody na przetwarzanie tych danych.
  4. c) w zakresie określonym w pkt 4 lit. c) dane przechowywane będą na czas ustalenia ewentualnych roszczeń lub obronie przed roszczeniami (okres nie dłużej niż 3 lata)

 

  1. Uprawnienia osoby której dane są przetwarzane
  2. a) prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  3. b) prawo do sprostowania (poprawiania) do Twoich danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  4. c) prawo do usunięcia do Twoich danych osobowych;
  5. d) prawo do ograniczenia przetwarzania do Twoich danych osobowych;
  6. e) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;
  7. f) prawo do przenoszenia danych Twoich danych osobowych;
  8. g) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych;
  9. h) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu.

 

  1. Przekazywanie danych podmiotom trzecim

Zgodnie z obowiązującym prawem Administrator może przekazać dane podmiotom przetwarzającym je na jego zlecenie, podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (np. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej) oraz w przypadku złamania przepisów prawa, podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów (np. Policji).

Administrator nie będzie przekazywał danych do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

 

  1. Informacja o dobrowolności podania danych

Informujemy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwi proces weryfikacji podania a w efekcie przyznania Panu/Pani pomocy.

Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie i wykorzystywanie danych osobowych

Oświadczam, że zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną i dobrowolnie wyrażam zgodę na nieodpłatne przetwarzanie moich danych osobowych oraz danych dot. sytuacji materialnej mojej rodziny, zgodnie z art. 6 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Zostałem/am poinformowany/a o prawie dostępu do swoich danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wycofania zgody na przetwarzanie, prawie do przenoszenia danych, prawie do sprzeciwu oraz prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Element

. Zamawiający celem przeprowadzenia rozeznania rynku na podstawie niniejszego Zapytania ofertowego będzie przetwarzał dane osobowe Wykonawców wskazane w treści Oferty.

  1. Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
    osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
    95/46/WE (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1) – (ogólne rozporządzenie o ochronie danych,
    dalej: RODO/Rozporządzenie) Zamawiający informuje, że:

1) Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych jest Caritas Archidiecezji Gdańskiej z siedzibą w
Sopocie (dalej jako: CAG), al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot, NIP: 9570657546,
REGON: 190506545; tel. 58 555 78 78, e-mail: gdansk@caritas.gda.pl

2) Inspektor Danych Osobowych

Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl, tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem: al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot.

3) Podstawa przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane są przez CAG zgodnie rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych (Dz. Urz. UE. L Nr 119 Z 4.5.2016).

4) Cel przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych przez CAG odbywać się będzie w celu przeprowadzenia
postępowania o udzielenie Zamówienia oraz w celach rozliczenia Projektu.

5) Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami danych osobowych będą osoby/podmioty którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, podmioty obsługujące
administratora w zakresie usług prawnych, hostingowych. Dane zostaną także
udostępnione Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w celu przeprowadzania
czynności monitoringowych, sprawozdawczych czy kontrolnych w ramach realizowanego
projektu oraz przeprowadzanych na zlecenie Ministerstwa ewaluacji.

6) Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe przechowywane będą przez Administratora w czasie niezbędnym do
zrealizowania celu ich przetwarzania, z uwzględnieniem niezbędnego czasu do rozliczenia
i kontroli Projektu.

7) Profilowanie

W odniesieniu do danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

8) Uprawnienia

Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo sprostowania danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18
ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w
przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

KLAUZULA INFORMACYJNA W PROCESIE REKRUTACYJNYM Element

Administrator danych:

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Caritas Archidiecezji Gdańskiej, al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot

Inspektor Ochrony Danych:

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl, tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem: al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

Cel i podstawa prawna przetwarzania danych:

Pana/Pani dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust.1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Caritas Archidiecezji Gdańskiej będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art.6 ust.1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Pana/Pani zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust.2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu Pracy oraz § 1 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.

Przekazywanie danych podmiotom trzecim

Pana/Pani dane nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.

Okres przechowywania danych

Pana/Pani dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Pana/Panią zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Pana/Pani dane będą wykorzystywane przez 6 miesięcy.

Uprawnienia osoby, której dane są przetwarzane

Wyrażający zgodę ma prawo:

1) prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) do Twoich danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

3) prawo do usunięcia do Twoich danych osobowych;

4) prawo do ograniczenia przetwarzania do Twoich danych osobowych;

5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;

6) prawo do przenoszenia danych Twoich danych osobowych;

7) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych;

8) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu

Informacja o dobrowolności podania danych

Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Pana/Panią innych danych jest dobrowolne.

WZÓR ZGODY

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych udostępnionych w złożonym CV i liście motywacyjnym na potrzeby rekrutacji na stanowisko ……… zgodnie z ogłoszeniem z dnia …….. zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Wyrażam również zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Caritas Archidiecezji Gdańskiej przez okres najbliższych 6 miesięcy.

Wzór z dnia 30.10.2019/1/AO/A/

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DO PROCEDURY BEZPIECZNEGO SYSTEMU ODWIEDZIN W CZASIE EPIDEMII Element

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO informuję, że:

 

  1. Administratorem danych jest

Caritas Archidiecezji Gdańskiej, al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot

 

  1. Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl, tel. (58) 555 78 78 w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

 

  1. Cel i zakres zbierania danych

Dane w zakresie: imię, nazwisko, numer kontaktowy, imię i nazwisko osoby odwiedzającej, informacje o stanie zdrowia (o zarażeniu wirusem COVID-19), zbierane są wyłącznie w celu bezpiecznego systemu odwiedzin mieszkańców DPS oraz pacjentów ZOL w placówkach Caritas Archidiecezji Gdańskiej.

Podanie powyższych danych jest dobrowolne, ale bez ich udzielenia nie będzie Pan/Pani mogła wejść na teren placówki w celu odwiedzin.

 

  1. Podstawa przetwarzania danych

Dane zbierane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. d) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej oraz na podstawie art. 9 ust. 2 lit. c) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej a osoba której dane dotyczą jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody.

 

  1. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez 14 dni od daty podpisania, albo w przypadku podania odpowiedzi twierdzącej na którekolwiek z pytań w oświadczeniu dot. stanu zdrowia i związaną z tym udzieloną odmową na odwiedziny w placówkach Caritas Archidiecezji Gdańskiej do momentu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń.

 

  1. Uprawnienia osoby której dane są przetwarzane
  2. a) prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  3. b) prawo do sprostowania (poprawiania) do Twoich danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  4. c) prawo do usunięcia do Twoich danych osobowych;
  5. d) prawo do ograniczenia przetwarzania do Twoich danych osobowych;
  6. e) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;
  7. f) prawo do przenoszenia danych Twoich danych osobowych;
  8. g) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych;
  9. h) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu.

 

  1. Przekazywanie danych podmiotom trzecim

Odbiorcami Danych są upoważnieni pracownicy Placówki Caritas Archidiecezji Gdańskiej oraz ewentualnie w przypadku podania odpowiedzi twierdzących Wojewódzka Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Gdańsku 80-211 Gdańsk, ul. Dębinki 4.

 

W przypadku złamania przepisów prawa, podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów (np. Policji).

 

Administrator nie będzie przekazywał danych do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

 

 

Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych

Oświadczam, że zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną i dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z art. 6 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Zostałem/am poinformowany/a o prawie dostępu do swoich danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wycofania zgody na przetwarzanie, prawie do przenoszenia danych, prawie do sprzeciwu oraz prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

……………………………………………

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY W PODMIOTACH LECHNICZYCH CARITAS ARCHIDIECEZJI GDAŃSKIEJ Element

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO z dnia 27.04.2016 r., informuję że: Administrator Danych Osobowych.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Caritas Archidiecezji Gdańskiej (zwana dalej Administratorem) z siedzibą w Sopocie, kod pocztowy: 81-805, al. Niepodległości 778, Inspektor Ochrony Danych.

 

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

 

Cel przetwarzania danych

  1. a) Pani/Pana dane osobowe, jako Pacjentów, przetwarzane będą do celów zdrowotnych, tj. działalności leczniczej i świadczeń zdrowotnych, określonych w art. 9 ust. 2 lit. h) RODO.

Do celów tych w szczególności należy:

– profilaktyka zdrowotna – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w związku z art. 3 ust. 2

ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta;

– diagnoza medyczna i leczenie – na podstawie art. 9 ust 2 lit. h) RODO w związku z art.3 ust.1 Ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;

– zapewnienie opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, w tym rejestracja pacjentów, weryfikacja uprawnień do uzyskania świadczenia – na podstawie art. 9 ust 2 lit. h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

– zapewnienie zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego, w tym wystawianie zaświadczeń lekarskich – na podstawie art. 9 ust 2 lit. h) RODO w związku z art.54 ust. 1 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych.

Przetwarzanie danych we wskazanych powyżej celach nie wymaga odrębnej indywidualnej zgody Pacjenta.

  1. b) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów prawa medycznego przepisów podatkowych i z zakresu rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  2. c) dla celów prowadzenia badań jakości obsługi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), celem pozyskiwania informacji o poziomie satysfakcji klientów. Podstawą prawną przetwarzania danych jest wyrażona przez Pana/Panią zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO),
  3. d) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

 

Podstawa prawna

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na następującej podstawie prawnej:

  1. a) art. 6 ust. 1 pkt c) RODO – gdy przetwarzani jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; oraz na podstawie przepisów prawa krajowego w szczególności:
  2. b) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej;
  3. c) ustawy 06 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  4. d) ustawy z dnia 27 października 2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej;
  5. e) ustawy z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
  6. f) rozporządzenia Ministra Zdrowia z 6 kwietnia 2020r. w sprawie rodzajów, zakresu i

wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;

  1. g) ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
  2. h) ustawy z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych,
  3. i) inne przepisy szczegółowe regulujące udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

 

Przekazywanie danych do innych podmiotów

Pana/Pani dane osobowe będą lub mogą być przekazywane do następujących podmiotów:

  1. a) podmiotom świadczącym na rzecz Administratora, wykonującym działalność leczniczą, w zakresie niezbędnym do zapewnienia ciągłości i kompleksowości procesu diagnostyczno – leczniczego;
  2. b) Narodowy Fundusz Zdrowia, i inni płatnicy publiczni, w celu niezbędnym do realizacji umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych zawartych z płatnikiem, w tym dla celów statystycznych i rozliczeniowych;
  3. c) Podmiotom świadczącym na rzecz ADO usługi prawne i księgowe w zakresie niezbędnym do realizacji prawnie uzasadnionego interesu;
  4. d) Operatorom pocztowym i kurierom;
  5. e) Dostawcy usług informatycznych;
  6. f) Bankom w zakresie realizacji płatności;
  7. g) inne instytucje, organy, podmioty, które mają prawo do przetwarzania danych osobowych na podstawie RODO, prawa krajowego, w zakresie niezbędnym do realizacji celów statutowych, w tym zdrowotnych oraz na podstawie zawartych przez ADO umów powierzenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 28 RODO.

 

Okres przetwarzania, przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez okres określony w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

 

Terminy przechowywania dokumentacji medycznej, rodzaj dokumentacji, okres przechowywania

 

Ogólny okres przechowywania dokumentacji medycznej 20 lat.

Dokumentacja medyczna dotycząca dzieci do ukończenia 2 roku życia 22 lata.

Zgon pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia 30 lat.

Dokumentacja zawierająca dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników 30 lat.

Zdjęcia rentgenowskie pacjenta, przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta 10 lat.

Skierowania, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza 5 lat.

Skierowania, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie, gdy świadczenia zdrowotnego nie udzielono z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie – 2 lata.

 

W przypadku danych podanych fakultatywnie będą one przetwarzane do czasu wycofania zgody.

 

Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.

 

Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu.

 

Przekazywanie danych do Państw trzecich

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji

Międzynarodowej.

 

Uprawnienia osoby której dane są przetwarzane

– posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych. Pana/Pani prawo do usunięcia danych podlega ograniczeniom wynikającym z art. 17 RODO;

– posiada Pan/Pani prawo do złożenia skargi w zakresie przetwarzania danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

– posiada Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, jednakże wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem i nie obejmuje danych, których przetwarzanie wymagane jest przepisami prawa.

 

Podanie danych osobowych jest wymagane przez Administratora w celu zawarcia i wykonania umowy oraz realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, z wyjątkiem danych osobowych oznaczonych jako fakultatywne, których podanie jest dobrowolne.

 

Niepodanie danych wymaganych w celu zawarcia i wykonania umowy spowoduje brak możliwości zawarcia i wykonania umowy z zastrzeżeniem sytuacji nagłych dla ratowania życia i zdrowia.

 

DRUK ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH PACJENTA W CELU KOMUNIKACJI I CELACH MARKETINGOWYCH Element

Dane Pacjenta:

Imię i nazwisko:

PESEL:

Dane kontaktowe:

Nr telefonu:

Adres e-mail:

Ja niżej podpisany /a wyrażam zgodnie z art. 7 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. tzw. RODO wyraźną i dobrowolną zgodę na przetwarzanie wyżej wymienionych danych osobowych przez:

Wyrażam zgodę* Nie wyrażam zgody

Jednocześnie oświadczam, że moja zgoda spełnia wszystkie warunki o którym mowa w art. 7 RODO tj. przysługuje mi możliwość jej wycofania w każdym czasie, zapytanie o zgodę zostało mi przedstawione w wyraźnej i zrozumiałej formie oraz poinformowano mnie o warunku możliwości jej rozliczalności.

Zostałem również poinformowany o tym, że dane zbierane są przez Caritas Archidiecezji Gdańskiej, o celu ich zbierania, dobrowolności podania, prawie wglądu i możliwości ich poprawiania.

* zaznaczyć X w odpowiednim miejscu

(pieczęć placówki medycznej) Miejscowość, data

(pieczęć placówki medycznej)

W celu komunikacji korzystania z usług medycznych oraz na otrzymywanie za pośrednictwem telefonii komórkowej i poczty elektronicznej informacji dot. planowanych wizyt, jak również informacji o medycznej działalności

W celu marketingowym

Czytelny podpis pacjenta

 

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA OSÓB ODBYWAJĄCYCH STAŻ/PRAKTYKĘ ZAWODOWĄ/WOLONTARIAT W PLACÓWKACH CARITAS ARCHIDIECEZJI GDAŃSKIEJ Element

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO z dnia 27.04.2016r., informuję że:

 

  1. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Caritas Archidiecezji Gdańskiej (zwana dalej Administratorem) z siedzibą w Sopocie, kod pocztowy: 81-805, al. Niepodległości 778.

 

  1. Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail iodgdansk@caritas.gda.pl tel. (58) 555 78 78, lub pod adresem al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

 

  1. Cel przetwarzania danych oraz podstawa prawna

Dane osobowe przetwarzane będą w celu:

  1. a) realizacji praktyki, stażu lub wolontariatu – na podstawie umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  2. b) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

 

  1. Przekazywanie danych do innych podmiotów

Pana/Pani dane osobowe będą lub mogą być przekazywane:

– pracownikom i współpracownikom Caritas posiadającym upoważnienie do przetwarzania danych osobowych osób odbywających staż, praktykę lub wolontariat w Caritas w związku z wykonywaniem obowiązków;

– podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania zawieranej z Panem/Pani umowy;

– dostawcy usług informatycznych;

– organów uprawnionych do otrzymania Pana/Pani danych na podstawie przepisów prawa.

Administrator nie będzie przekazywał Pana/Pani danych osobowych do poza Europejski Obszar Gospodarczy i organizacji międzynarodowych.

 

  1. Okres przetwarzania, przechowywania danych.

Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne.

Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami podatkowymi i z zakresu rachunkowości.

 

  1. Profilowanie

Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.

 

  1. Uprawnienia osoby której dane są przetwarzane

1) prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) do Twoich danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

4) prawo do usunięcia do Twoich danych osobowych;

5) prawo do ograniczenia przetwarzania do Twoich danych osobowych;

6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;

7) prawo do przenoszenia danych Twoich danych osobowych;

8) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych;

9) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i wykonania umowy o przyjęcie na staż/ praktykę lub wolontariat oraz realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Niepodanie danych spowoduje brak możliwości przyjęcia na praktykę/staż/ wolontariat.

……………………………………………

 

Przejdź do treści