Dostępność Dostępność Dostępność
  • A A A
  • A

Adres

al. Niepodległości 778
81-805 Sopot

Kontakt

tel. +48 58 340 27 88
e-mail: podmiotleczniczy@caritas.gda.pl

Osoba odpowiedzialna

Katarzyna Malczewska
kierownik podmiotu leczniczego

Strefa pacjenta

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej Element

  • Dokumentacja medyczna jest udostępniania na podstawie wniosku pisemnego lub ustnego złożonego przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osobę przez pacjenta upoważnioną. Wniosek dostępny jest placówkach oraz do pobrania tutaj: WNIOSEK
  • Pacjent ma prawo upoważnić do odbioru dokumentacji inną osobę, upoważnienie winno wynikać z dokumentacji medycznej pacjenta lub może być odrębnym oświadczeniem pacjenta
  • Po śmierci pacjenta, dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia. W przypadku sporu pomiędzy osobami bliskimi w powyższym zakresie o udostępnieniu dokumentacji orzeka sąd rodzinny na wniosek zainteresowanych
  • W przypadku pacjentów, którzy z uwagi na stan zdrowia przy przyjęciu nie byli w stanie upoważnić nikogo do dostępu do dokumentacji medycznej, dopuszcza się udostępnienie dokumentacji osobom upoważnionym do tego przez pacjenta w innym  podmiocie leczniczym, jeżeli przedłożą poświadczoną za zgodność z oryginałem przez ten podmiot kopię dokumentu, z którego wynika upoważnienie pacjenta dla tej osoby do dostępu  do dokumentacji medycznej
  • Prawo do wglądu do dokumentacji medycznej ma również pacjent w trakcie procesu leczenia, jego przedstawiciel ustawowy lub upoważniona osoba

Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej Element

Opłata nie jest pobierana za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi lub przedstawicielowi ustawowemu w formie sporządzenia jej wyciągu, odpisu, kopii, wydruku oraz na informatycznym nośniku po raz pierwszy w żądanych zakresie.

 

  • Wyciąg lub odpis 12,30 zł / str.
  • Kopia lub wydruk 0,40 zł / str.
  • Na informatycznym nośniku danych 2,45 zł

Prawa pacjenta Element

  • Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
  • Prawo pacjenta do informacji
  • Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  • Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
  • Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
  • Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
  • Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
  • Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  • Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
  • Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

Więcej informacji o prawach pacjenta: Prawa pacjenta 

Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta kancelaria@rpp.gov.pl

Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590

Opinie Element

Zachęcamy Państwa o wyrażenie opinii na temat prowadzonych usług poprzez wypełnienie Ankiety satysfakcji pacjenta, która jest anonimowa i dostępna w placówkach. Państwa opinia jest dla nas bardzo istotna i  pomoże nam w ocenie jakości świadczonych usług oraz w doskonaleniu opieki.

Uwagi oraz skargi mogą Państwo składać osobiście w placówce lub przesłać na adres e-mail placówki, której zgłoszenie dotyczy:

Lub bezpośrednio do siedziby w Sopocie: gdansk@caritas.gda.pl

Przejdź do treści