Adres
al. Niepodległości 778
81-805 Sopot
Kontakt
tel. +48 58 340 27 88
e-mail: podmiotleczniczy@caritas.gda.pl
Osoba odpowiedzialna
Katarzyna Malczewska
kierownik podmiotu leczniczego
Strefa pacjenta
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- Dokumentacja medyczna jest udostępniania na podstawie wniosku pisemnego lub ustnego złożonego przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osobę przez pacjenta upoważnioną. Wniosek dostępny jest placówkach oraz do pobrania tutaj: WNIOSEK
- Pacjent ma prawo upoważnić do odbioru dokumentacji inną osobę, upoważnienie winno wynikać z dokumentacji medycznej pacjenta lub może być odrębnym oświadczeniem pacjenta
- Po śmierci pacjenta, dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia. W przypadku sporu pomiędzy osobami bliskimi w powyższym zakresie o udostępnieniu dokumentacji orzeka sąd rodzinny na wniosek zainteresowanych
- W przypadku pacjentów, którzy z uwagi na stan zdrowia przy przyjęciu nie byli w stanie upoważnić nikogo do dostępu do dokumentacji medycznej, dopuszcza się udostępnienie dokumentacji osobom upoważnionym do tego przez pacjenta w innym podmiocie leczniczym, jeżeli przedłożą poświadczoną za zgodność z oryginałem przez ten podmiot kopię dokumentu, z którego wynika upoważnienie pacjenta dla tej osoby do dostępu do dokumentacji medycznej
- Prawo do wglądu do dokumentacji medycznej ma również pacjent w trakcie procesu leczenia, jego przedstawiciel ustawowy lub upoważniona osoba
Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej
Opłata nie jest pobierana za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi lub przedstawicielowi ustawowemu w formie sporządzenia jej wyciągu, odpisu, kopii, wydruku oraz na informatycznym nośniku po raz pierwszy w żądanych zakresie.
- Wyciąg lub odpis 12,30 zł / str.
- Kopia lub wydruk 0,40 zł / str.
- Na informatycznym nośniku danych 2,45 zł
Prawa pacjenta
- Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
- Prawo pacjenta do informacji
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
- Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
- Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
- Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
- Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Więcej informacji o prawach pacjenta: Prawa pacjenta
Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
Opinie
Zachęcamy Państwa o wyrażenie opinii na temat prowadzonych usług poprzez wypełnienie Ankiety satysfakcji pacjenta, która jest anonimowa i dostępna w placówkach. Państwa opinia jest dla nas bardzo istotna i pomoże nam w ocenie jakości świadczonych usług oraz w doskonaleniu opieki.
Uwagi oraz skargi mogą Państwo składać osobiście w placówce lub przesłać na adres e-mail placówki, której zgłoszenie dotyczy:
- Dom Hospicyjny im. św. Józefa w Sopocie hospicjumsopot@caritas.gda.pl
- Centrum Pomocowe Caritas im. św. Jana Pawła II centrumjp2@caritas.gda.pl
- Centrum Pomocowe Caritas im. św. O. Pio centrumpio@caritas.gda.pl
- Centrum Rehabilitacji im. św. S. Kostki fizjoterapiatr@caritas.gda.pl
Lub bezpośrednio do siedziby w Sopocie: gdansk@caritas.gda.pl