W dniach 15- 19 czerwca 2015 roku byliśmy na wycieczce w Jeleniej Górze. Mieszkaliśmy jak jedna wielka caritasowska rodzina w domu położonym w pięknej okolicy Sobieszowa. Z okien mieliśmy widok na góry. Nasz pobyt w Sudetach obfitował w wiele atrakcji.  Byliśmy m.in. w Karpaczu, gdzie ogromne wrażenie wywarła na nas Świątynia Wang oraz Miejskie Muzeum Zabawek. Zwiedziliśmy  także   Hutę Szkła Kryształowego „ Julia” w Piechowicach. W towarzystwie przewodnika poznaliśmy historię i magię tworzenia kryształu. Mieliśmy również niepowtarzalną okazję wziąć udział w zajęciach warsztatowych  podczas których zamieniliśmy się w hutników i zdobników . Każdy z nas na koniec pracy otrzymał pamiątkowy dyplom Młodego Hutnika. Z kolei w Szklarskiej Porębie zwiedziliśmy Wodospad Szklarki oraz Wodospad Kamieńczyka.  Byliśmy również w Sztolniach Kowary i zwiedziliśmy kopalnie rudy uranu ( Kopalnię Liczyrzepa oraz Kopalnię Podgórze ). Kolejną  fantastyczną atrakcją był Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska. Prezentowane tam obiekty to m.in. kościoły, zamki, pałące, starówki miast, ratusze , schroniska górskie itp. Miniatury są wierną kopią prawdziwych obiektów. Ostatniego dnia pobytu wybraliśmy się na górską wyprawę  do średniowiecznego książęcego zamku Chojnik . Dla części z nas był to ogromny wysiłek, ale widoki z wieży zamku w 100 %  rekompensowały cały trud i znój wspinaczki.  Pobyt w Sobieszowie upłynął nam niestety zbyt  szybko i z żalem w sercu wróciliśmy do naszych domów. Jesteśmy przekonani, że myślami i sercem jeszcze długo  będziemy  na górskich szlakach Sudetów.