Kolonia letnia Warzenko – VI turnus 19-31 sierpnia 2011 r.

Nasz turnus miał szczęście do super pogody- było słonecznie, a deszcz pokropił tylko na koniec pobytu, jakby na pożegnanie. Dziewięćdziesięciu czterech kolonistów wspaniale bawiło się przez całe 13 dni kolonii, bo świetne pomysły nie opuszczały wychowawców, którzy robili co mogli, aby dzieci były codziennie uśmiechnięte i zadowolone z minionego dnia. Wszyscy koloniści bawili się pod hasłem „ Jesteśmy mieszkańcami Europy”, ale nie zabrakło takich imprez jak: Chrzest kolonisty”, konkursu „Mam talent”, „Ślubów kolonijnych”, licznych dyskotek czy karaoke. Dużym uznaniem wśród dzieci cieszył się „Dzień Sportu w Warzenku” pomiędzy poszczególnymi państwami, a także liczne gry terenowe i konkursy sportowe. Oprócz wyżej wymienionych atrakcji mieliśmy na swoim turnusie także „Konkurs na piosenkę grupową”, „Konkurs na parodię reklamy” czy „Pokaz Mody”.J Ciekawe były też konkursy na:najgrzeczniejszą grupę na posiłkach oraz sprawiającą najmniej problemów wychowawczych. Spośród wszystkich uczestników wybrano „najsympatyczniejszą kolonistkę i„najsympatyczniejszego kolonistę”. Na zakończenie kolonii – na uroczystym apelu wszyscy koloniści otrzymali dyplomy, nagrody i paczki.

Wspaniała pogoda sprzyjała też wyjazdom na wycieczki. Byliśmy w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy cały teren. Duże wrażenie zrobił na nas „Dom Sybiraka”, „Dom do góry nogami”, „Bunkier” i oczywiście najdłuższa deska i największe pianino!!! Wracając z Szymbarka, po drodze odwiedziliśmy wspaniały Dworek Wybickich związany historią z Józefem Wybickim, autorem słów naszego hymnu narodowego. Bardzo polecamy to miejsce do zwiedzenia, zwłaszcza, że zostaliśmy oprowadzeni przez trzy sympatyczne panie przewodniczki. Oprócz zwiedzania Dworku mieliśmy przyjemność „zgubić”, a następnie „znaleźć” odpowiednią drogę do wyjścia w oryginalnym labiryncie roślinnym. Wszystko to dzięki uprzejmości właściciela całej tej przepięknej posiadłości – Pana Leszka Zakrzewskiego, któremu nasza grupa kolonijna serdecznie dziękuje.J Jesteśmy zachwyceni Dworkiem, ale też świetnie się wszyscy bawiliśmy w labiryncie. Gratulujemy super pomysłu na takie spędzenie wolnego czasu.

Drugą naszą wycieczką był wyjazd do miejscowości Mirachowo – Strysza Buda, gdzie także wraz z przewodnikiem obejrzeliśmy znane na całym świecie budowle – jednak w bardzo dużym pomniejszeniu. Dlatego to miejsce nazwane zostało Parkiem Miniatur. Wszystkie oglądane budowle zrobiły na nas niesamowite wrażenie. Oprócz Parku Miniatur można zobaczyć  tu  także Mini Zoo, a także w Krainie Bajek spróbować rozpoznać – rozmieszczone na  dużej przestrzeni –  wybrane postacie z niektórych bajek.

Po wyjeździe ze Stryszej Budy udaliśmy się do Kościerzyny, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Ziemi Kościerskiej, w którym przedstawiono dzieje regionu, a gromadzone od lat przez mieszkańców przedmioty były bardzo ciekawe. Interesujące i warte zobaczenia jest także Muzeum Akordeonu. Warto zapamiętać, że to jedyne takie muzeum w kraju i trzecie w Europie. Dzieciom bardzo się ono podobało, szczególnie, że na niektórych akordeonach można było nawet zagrać. Największą radość sprawiło jednak wszystkim zwiedzającym wejście do Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Gdy okazało się, że dzieci mogą „ostrożnie” wchodzić na parowozy i zwiedzać wszystkie, to trudno je było stamtąd później zebrać do autokarów. Dzięki uprzejmości, wielkiemu sercu dla dzieci i wielkiej przychylności Pani Prezes Kaszubskiego Centrum Sportowo- Rekreacyjnego – p. Joanny Brzoskowskiej mieliśmy możliwość zabrania dzieci z całej kolonii na kompleks basenów, zjeżdżalni i jacuzzi w Kościerzynie.

Dziękujemy wszystkim ludziom dobrej woli, którzy swoją pomocą przyczynili się do tego, że mogliśmy dać radość wielu dzieciom będącym na naszym turnusie.