Ostatni weekend tj, 20-21.09 Starsze Kasztany odwiedziły stolicę. Dla nas sobota zaczęła się bardzo wcześnie bo o 4.30 już siedzieliśmy w autobusie. Podróż minęła nam spokojnie głównie na śnie. O 9.30 powitaliśmy Warszawę, wizytę zaczęliśmy od zwiedzenie Centrum Nauki Kopernik, to miejsce gdzie wiele mechanizmów rządzących naszym życiem, jest przedstawione w sposób prosty i łatwo przyswajalny. Po wyjściu z Centrum, poszliśmy na spacer nad Wisłę, stamtąd mieliśmy doskonały widok na Stadion Narodowy. Później ruszyliśmy na Stare Miasto, zdjęcia pod kolumną Zygmunta, słynną Warszawską Syrenką, nie mogło nas oczywiście zabraknąć na XXX piętrze Pałacu Kultury i Nauki. Widok zapierający dech w piersiach.:)

Po tak pełnym wrażeń dniu zawitaliśmy na warszawskiej Pradze by tam zameldować się w Klubie Alternatywnym Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, miejscu gdzie mieliśmy nocować. Zostaliśmy tam bardzo serdecznie przyjęci. Urządziliśmy sobie pewnie ostatniego w tym roku grilla, oczywiście śmiechu było co nie miara. Zmęczeni, ale uśmiechnięci zasnęliśmy.

Rano zaraz po śniadaniu, zebraliśmy się, posprzątaliśmy po sobie i ruszyliśmy dalej zwiedzać miasto. Uprzednio pozostawiając drobną pamiątkę naszym warszawskim przyjaciołom, mamy nadzieje, że się podobała.

A my pojechaliśmy do ZOO. I tam były LWY i MISIE polarne a nawet REKIN. Niektórzy spotkali swoich dobrych znajomych, małpki i osiołki. Z zoo ruszyliśmy do miejsca o nieco odmiennym charakterze, bowiem kolejnym punktem, a zarazem ostatnim było Muzeum Powstania Warszawskiego. Miejsce skupiającą w sobie wszystko co tylko dotyczy tego wydarzania, pamięć w tym miejscu przetrwała, czas jakby się zatrzymał.

Niedziela zbliżała się ku końcowi, o 17.30 zapakowaliśmy się w busa i zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną.

Znów spędziliśmy razem dobre chwile, chociaż bywało różnie to z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd.

Dziękujemy.

-KARINA-

Wyjazd zrealizowany w ramach projektu „Wypoczywam i bawię się bezpiecznie” współfinansowanego przez Wojewodę Pomorskiego.